onsdag 31. juli 2013

Negler og tær til besvær.

Ja det er slik det er nå om dagene. Ingen vonde knær eller føtter, men ikke mindre enn fem blå tær og to blodblemmer!

Det hele begynte når mine kjøre ridere ( Mizuno rider16) annla luftehull på den ene tåen i mai. Prøvde først å sy igjen dette luftehullet, det holdt i ca 5 minutter. Men de var fine disse fem minuttene. Så for å avlaste luftehullet begynte jeg å løpe på noen Nike sko som egentlig var utløpt. Å det var da det begynte. Blå to nummer en og to kom. Tenkte at dette går nok over, men i juni kastet jeg inn håndkleet og visakortet. Adidas sine nye boost kom i hus. Knall gode mengdetreningssko! Nye sko ble løpt inn samtidig som ytterligere to blå negler ble født! Og jeg som hadde gått fra 37 til 38 i skostørrelse..... Når Nike ga meg den femte blå tåen var det nok. Inn på sporten og ut kom dama sammen med Mizuno Aero! I str 38,5!  To blodblemmer senere er vi fremdeles gode venner. Blodblemmene er nok min feil, tredve grader og uten sokker er ikke lurt. 

Så nå sitter jeg her med halvparten av tærne i blålilla kollør og to par nye gode sko. Satser på at etterhvert blir tærne normale og livet blir igjen slik det engang var:) Å da er det vel snart på tide med nye sko igjen;)

4 kommentarer:

  1. Uff, blemmer og blå negler er dessverre en del av løpeglamouren man ikke kommer unna. Det er slett ikke alltid det er gøy å gå i sandaler. Et lurt triks er å løpe med injini-sokker (tåsokker). I perioder med mye blemmer og sånt, finner jeg fram mine. Det hjelper. Da jeg løp maraton i fjor løp jeg meg injiniene, jeg fikk ikke ene eneste blemme. Du kan kjøpe sokkene både på XXL og Løplabbet.

    Lykke til med maratonoppkjøringa di!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åhhhh tusen takk for tipset. Gjett hvem som er innom XXL på vei hjem fra jobb:-)
      Kjenner at jeg nesten begynner å bruke neglelakk for å kunne gå med sandaler. Er sandaloman, om det er noe som heter det.

      Å ja nå er det virkelig maratonoppkjøring på gang. Turene blir lengre og jeg merker at kroppen tåler det. Det er utrolig kjekt, det eneste er at det tar mer tid nå enn hva det har gjort tidligere. Både gleder meg og gruer meg, men det er nok som alle sier at alt over 30 ligger i hodet. Så jeg satser på det.
      Blir det halv på deg?

      Slett
    2. Det blir halv på meg i Oslo, og så lurer jeg på hel på Jessheim i november. Etter at jeg bytta distanse i Oslo, har det nemlig gått veldig fint med løpinga. Akkurat nå er jeg i bedre form enn på lenge. Vi får se hvordan høsten blir.

      Det er delig å kjenne at kroppen tåler mye. Beste lønna for alt strevet. Og ja, mye ligger i hodet på de lengste turene. Viljestyrke er essensielt.

      Lykke til med nye sokker :-)

      Slett
    3. Nå er jeg blitt den lykkelige eier av et par rosa injinji, brukte de på intervalltrening i går. Litt uvant ,men supre å løpe med. tror nok det var den halve timen før sko kom på at de var litt "rare". Må nok ha flere tenker jeg.

      Så gøy å se at du er i en real formtopp. Jessheim klarer du, fremdele endel tid til:)

      Slett