mandag 9. september 2013

Er jeg i rute?

Ja det er det som kverner i hode for tiden. Har jeg gjort hjemmeleksa mi? Kommer jeg til å klare der? Å ikke minst, klarer jeg å klokke inn ønsket tid??
Tror jeg har vært igjennom de fleste svaralternativene, og alle passer! I det ene sekundet har jeg helt troen og roen mens i det neste er jeg like ved å melde meg av hele galskapen. Men det er vel slik det skal være. 

De siste tre månedene har turene blitt lengre og intervalløktene har økt i intensivitet. Kroppen har hengt meg i svingene og stort sett vært lett og grei. Hadde ei uke der beina føltes som blylodd, alt var tungt. Klarte til og med å løpe meg vill rundt et vann, med en sti! At jeg senere samme uke skulle løpe konkurranse under Stavanger marathon var liksom ikke særlig beroligende. Men så, dagen før konkurransen, lettet beina og alt kjentes normalt ut. Konkurransedagen kom og jeg følte jeg fløy. Klarte å disponere kreftene bra å løp inn til min beste 10 kilometer, så langt:-) Tiden ble 46:41, noe jeg er svært fornøyd med! At jeg ble nummer 4 i min årsklasse og nummer 7 av damene totalt smakte også bra. Neste år får jeg satse på å gjøre det ennå litt bedre. 

Så nå er leksene lest, siste langtur løpt og restitusjonsøktene de siste to ukene skal være finpussen på arbeidet. Tvi tvi, dette blir spennende!

       En noe større and en vanlig, passer bra for ei med noe større mål en vanlig;)


4 kommentarer:

  1. Jeg kan jo ikke si så mye på om du er klar eller ei, så jeg får bare si masse lykke til i Oslo! Og så håper jeg at forberedelsene dine er gode nok (det er de helt sikkert) :)
    Og gratulerer så mye med de gode resultatene i Stavanger da!! Du er jo superrask :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker og bukker for lykkeønskninger! Både gleder og gruer meg så får vi se;)

      Slett
  2. Grattis med flott 10Km tid!! ;-) Og tvi tvi i Oslo - det kommer helt sikkert til å gå godt skal du se!! SPENNENDE!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det blir veldig spennende, etter 32 K går jeg over i det ukjente landskap. På alle tidligere løp har jeg testløpt distansen i god tid. Løp til ogmed halvmaraton i ønsket konkurransefart for å se at jeg klarte det før jeg turte melde meg på konkurranse. Så dette blir helt nytt!

      Slett