søndag 24. mars 2013

Mil etter mil.

Ja hvem av oss husker ikke den engang så store "mil etter mil" med Jan Teigen?
Denne uken her har det blitt mil etter mil for meg også! Det hele begynte relativt labert med to dager uten løping. Var så uendelig sliten at jeg rett og slett ikke orket å ta på meg joggeskoene. Ennå mindre løpe i de. Sår i halsen og trett i kroppen. Onsdagen var første dag jeg kom i gang, og så har det bare fortsatt resten av uken. Har vært ute hver dag, fem i strekk. Vanligvis løper jeg to eller tre dager på rad og så en dag pause. Etter litt småskader i høst og vinter har jeg vært redd for å overdrive. I vinter har jeg først holdt meg på 3 mil i uka, så krøp det opp over 4 uten betydelige problemer. Har hele tiden jobbet sakt men sikkert. Denne uken krøp jeg ennå litt lengre opp på skalaen. 52,21km på en uke! For meg er dette en stor milepæl.
Hvordan kroppen kjennes ut? Stort sett som normalt etter jeg har hatt en løpeøkt. Den eneste merkbare forskjellen er i broren til lilletåen på venstre fot. Denne tåen blir fort litt sår, det er den som først blir blå, den som mister hud og den som bytter negler oftest. I dag er den litt sår. Med andre ord merker jeg kun i ei tå;)

Premien for å runde det store fem-tallet var påbegynt før jeg løp ut og ble ferdigstilt når jeg kom hjem. Min kjære mann har nemlig stått på kjøkkenet mer og mindre i hele dag. Han har flådd, filletert, kokt og kvernet. Resultatet ble en fantastisk middag av tiur! Tiur bryst og hjemmelagde tiur kjøttboller( malte kjøttet til og med) servert med rosenkål med sprø bacon, sopp i fløtesaus og en uendelig deilig saus. Og poteter selvsagt, de skrellte jeg. Til dessert hadde jeg lagd honning sjokoladekake.
Middagen nøt vi i god selskap med svoger, svigerinne og tre tantebarn. Ekte lykke!


8 kommentarer:

  1. Veldig bra jobba!! Og grattis med over 50km i uka; har hatt et par slike uker selv og det er digg å se tallet 50-og-noe. God påske til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!!! Ja det var nesten litt utrolig når jeg oppsummerte uken at det hadde blitt så mange kilometer. I dag er jeg sliten og nyter fridagen på sofaen:) Men i morgen er jeg forhåpentlig i skoa igjen:)

      Slett
  2. Oj, tiur faktisk? Det høres spennende (og litt skummelt) ut å prøve!
    Så flink du er som har løpt så langt da. You go girl! :D

    Tipper det blir mer kilometer-sanking nå i påskeferien? Eller du skal kanskje jobbe?
    Uansett så må du ha en riktig så god påske :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tiur smakte utsøkt, kan anbefales!

      Jeg er nok blant de heldige som har fri alle dager i påsken. Det blir nok likevel ikke så mye kilometer sanking, regner med at det blir mer fregner og kvikklunch jeg kommer til å sanke:) Vi skal opp i snøen å kose oss, jeg gleder meg masse.

      Har du forresten landet på noen bukser? Jeg skal kjøpe Gore sin til høsten, helt sikker er jeg. Å det gleder jeg meg til:)

      God påske til dere også!!

      Slett
    2. Jeg har nå kjøpt en (til mann faktisk) vinterbukse som sikkert er ment for løping. Men den funker helt fint til å sykle med også fant jeg ut, jeg hadde bare sykkelbukse under, som mange av dere anbefalte ;)

      Husker ikke helt merket, så det er nok ikke så kjent. Men det var ihvertfall ikke Gore. Kjøpte den på salg på xxl :)

      Slett
    3. Lurt, det betyr jo ikke noe om det er dame eller herre så lenge den passer.

      Slett
  3. Gratulerer med høy uketotal! Det er deilig å kjenne at kroppen tåler masse løping. Og veldig lurt å gi seg selv belønning. Nå tror jeg at du helt sikkert kan slutte å bekymre deg for om du skal greie maraton til høsten. Det er et halvt år igjen! Ha en fin påske! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tusen takk for utrolig oppmuntrende ord:) Nå er en fantastisk påske over og ski og snø byttes ut med tørre veier og joggesko! Å ja det er fantastisk å kjenne at kroppen tåler det man holder på med.

      Slett