tirsdag 4. desember 2012

Ny opplevelse

Fremdeles ligger markene hvite her på Vestlandet, til glede og bekymring. Barna her i huset er i ekstase. Det er julekalender med pakker, julekalender på barne tv og ikke minst aking og snøen fra morgen til kveld. Hva mer kan disse tre barnehjerter ønske seg? Lykken er stor her hjemme for tiden.
Lykken hos hun mor er noe mer avmålt. Er i utgangspunktet ei vinterjente. Elsker kulde, snø og is. Men denne vinteren er jeg som sagt litt mer av målt. Har sett litt utfordringer med kombinasjonene joggesko og snø. To av forrige ukes økter gikk på snø. Hadde tatt på de skoene med mest mønster. Begge turene gikk overraskende greit, litt skliing, men ikke mer en fryktet.
Når det søndag kveld var meldt videre kaldt og snø var tiden inne for å ta en avgjørelse. Brodder eller pigging av sko. Valget falt fort på brodder. Lest mye positivt om det. (selv om mannen har litt flir om munnen ennå over at jeg skulle kjøpe meg brodder)
Så i dag etter jobb bar der innom sporten og ut kom hun med brodder!

Så i kveld var det dags for å prøve disse nye greiene. De var lette å ta på og ut bar det. Større mengder superundertøy, ull buff, votter og lue ble kledd på å ut bar det! Litt uvant de første metrene da det var skrapt rent i oppkjørselen, men for en fantastisk følelse når jeg kom ut på den harpakkede snøen og isen. Helt uvurderlig! Loveordene bruste rundt i toppetasjen og kilometerne gikk lett. Ble litt kald på lårene etterhvert og var glad jeg hadde buff.
Turen ble som planlagt 10 km i sone 4. Og løpsgleden var stor. Tror nok at den vinterelskende jenta er på full fart tilbake, med brodder! Gleder meg til neste tur.








4 kommentarer:

  1. Bra økt! Fra bildet å dømme så det ut som LYKKE ;-)

    SvarSlett
  2. Sant vel brodder er helt geniale å løpe på i snøen! Jeg har også løpt min første tur noensinne på brodder, og jeg syns det var utrolig mye bedre å løpe på dem, i stedet for direkte på snøen. Klart, det gikk jo litt saktere da.. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var vel investerte penger:-) Så nå kan godt snøen bli liggende litt lenger!

      Slett