fredag 21. juni 2013

Jobber meg mot målet.

Ja for det er det jeg gjør. Sakte men sikkert øker lengden på langturene, ukestotalen øker og løpesonene prøves å overholdes. 

For et år siden ville det være utenkelig, rundt jul dukket det opp som en idee og idag gjorde jeg det:) Jeg løp hjem fra jobb! Det er nok flere som løper hjem fra jobb regelmessig, men altså ikke jeg. Hovedgrunnen er at jeg har 28 kilometer ( med bil) avstand mellom mitt hus og de jeg får lønn fra. Men i dag var det dags for langtur. På programmet står det 20K, men noen meter til eller fra skader ikke. Google er min venn og han fortalte at var 24,7K som skulle tilbakelegges. Dette skulle jeg klare. Det han ikke fortale var at jeg skulle komme til å løpe 2000 meter feil. Jaja slik kan det gå.

Dagen startet noe tidligere enn vanlig, dette slik at jeg rakk toget til jobb. Sekken var pakket kvelden før  så det var bare å stelle seg, smøre miste og komme seg ut dørene. Toget var i rute og brakte meg trygt ut til jobb. Etter endt arbeidsdag ble joggesko( som ikke har vært prøv på mer enn 12k) snørt på og musikken kobler til. Så bar det på hjemover.  Det var overskyet og litt regn. Selvfølgelig kom vinden rett i mot, som alltid. Løp i nydelige omgivelser, på asfalt, på grusvei, forbi kyr og ny gjødslede marker (jakki) hester og hus. Fikk litt regn de siste kilometerene, men det var bare deilig å få skylt seg litt:)
I løpebeltet hadde jeg min faste energi drikk og en energibar, perfekt tilførsel og ingen mageknipe.
                                  
 Kilometertidene



Løypeprofilen, den bakken var sykt bratt!



Godt fornøyd utenfor døren hjemme:)

Deilig å klare det jeg hadde satt meg som mål. Denne turen gav med skikkelig motivasjon til å fortsette mot årets hovedmål!

Riktig god midtsommer til dere alle!



6 kommentarer:

  1. Vakkert! Veldig bra. Du gjør ting riktig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Godt å få slike tilbakemeldinger fra erfarne løpere:-D

      Slett
  2. Så bra, Kristine! Din flinking (og spreking!) :)

    SvarSlett
  3. Takk takk. Alltid kjekt å oppleve at man klarer det man har satt seg som mål!

    SvarSlett