mandag 11. mars 2013

Kreativ søndagstur.

Noen ganger føler man seg smartere enn andre ganger. På søndag var en slik dag for meg! Guttene i huset hadde dratt ut på sjøen for å prøve fiskelykken. Ekte guttetur! Jentene hadde besøk av to venninner, de underholdt seg selv med å vaske håret på samtlige barbie dukker i huset (og de er det mange av). Mens jeg vasket vinduer og lengtet etter å komme meg ut i finværet..... Etterhvert stengte barbie salongen og venninnene reiste hjem.
Nå sto valget mellom å gå tur sammen med jentene eller plassere de hos noen andre venninner slik at jeg kunne kom meg ut i joggeskoene. Det var mens jeg sto der å funderte på hva jeg skulle gjøre at den geniale tanken plutselig åpenbarte seg!

To ting på en gang, ja det er mulig det ja!

Resultatet ble to lykkelige jenter med sykkelhjelm på hodene og ei lykkelig mor med joggesko! Jentene foran og mor etter, og noen ganger mor foran å jentene etter. Minste jenta er ikke så veldig dreven syklist, hun klarer blant annet ikke å stå å sykle opp bakker. Da måtte jeg være motor til stor glede for henne. Med en god dose motivasjon og små delmål langs veien klarte vi overraskende å komme oss5 km hjemmefra. Da var vi kommet til et vann der det naturligvis ble lagt inn en liten pause.

Smeltet is er moro, men vått!

Etterhvert vendte vi nesene hjemover. Hjemveien ble også geleidet av motivasjon og ekstra "mammator". Det siste til stor glede for alle møtende søndagsturgåere. På veien hjem tok vi en litt lengre vei slik at vi kom innom skolegården til jentene. Etter 10 minutter med dissing var vi alle tre så kalde at beina automatisk gikk hjemover. 
Vel hjemme var guttene kommet hjem fra fisketur, uten fisk! Jentene hadde fått 11 kilometer på syklene sine. Å jeg hadde fikk litt flere kilometer i skoene! 

Dette er nok noe som må gjentas, til glede for store og små.  

2 kommentarer:

  1. Så smart å kombinere trening med kvalitetstid sammen med barna dine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg er vel etterhvert blitt en proff på multi taske! Er jentene på isen, løper jeg. Er noen på fotballtrening, løper jeg. Når eldstemann skal ha kondisjonsening i forhold til fotball, gjett hvem som holder han med selskap? Jo jeg!

      Slett