fredag 19. oktober 2012

Heldige meg

Noen ganger er man mer heldig enn andre. I går var det nok meg.
Jeg hadde sittet på kontoret hele dagen å sett t på et regnvær som sto opp fra bakken. Det var det de her kaller "ekte vasskalt". Regnet og temperatren går liksom inn i en. Noen ganger kan det være greit å sitte inne å jobbe å se t på det dårlige været, men i går var det ikke noe deilig. Planen var nemlig å oppsøke nye stier den ettermiddagen.
Den ene datteren vær er på trening 2 timer på torsdager. Vanligvis kjører jeg henne inn, sitter å sladrer noe med de andre som venter på sine håpefulle, for så å dra t å handle. Men dene torsdagen var altså planen å tre på seg de lakserose følgesvennene mine å treffe ny grus!
Så derfor så jeg på gru ut på det regnet som sto opp fra bakken hele dagen. Planen min begynte nok å regne bort.
Vel hjemme fra jobb og med middagen plassert i magen bar det på trening for jentngen. Bestemte meg i siste seknd for å likevel trasse værgudene å ta med meg treningklærene. Å i alt hell så holdt det opp å regne på vei innover, vi parkerte fikk avlevert henne til trenerne og jeg smatt inn på toalettet å heiv meg i tightsen. Det regnet fremdeles ikke!!! Var svært fornøyd der jeg trippet ut mot bilen. Ute ved bilen stå en alt for kjent skikkelse, parkeringsvakta. Å jo da, jeg er nå 500,- fattigere og en erfaring rikere. (Ikke haste parker de dagene det er hocky kamper i nabohallen)

 
Så da var det bare å få flyttet bilen til en mer lovlig plass for så å fortsette planen. Det regnet fremdeles ikke.
Bil plasset på anstendig plass og jeg var klar for den nye grusen. Og det ble det. Det var en kjekk 9 kilometer lang, noe forblåst, men tørr nytelse. Nye trær, nye bakker og nye stier:-) Det er på disse dagene det er deilig å være en glad løper. Når man kjenner at dette er slik det skal være. Parkeringsboten lå godt plassert i bilen og temmelig langt bak i tankerekken. Nå var løpegleden over å oppdage neste sving det som telte.
 
Planen var som alltid å ta endel bilder, men det ble det som vanlig ikke noe av. Kun et lite utknips fra min kjære venninne på Endomondo.
 
 
 
Neste uke har jeg en ny ny grus date. Håper jeg da slipper å bekymre meg for værgudene og parkeringsgudene.
Alt i alt var jeg heldig som fikk en fin tur og ikke ble dusjet før jeg kom hjem.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar