søndag 28. oktober 2012

Nye stier!

Da var det på tide å få delt de siste oppdagelser. På fredag bar det på ny ut på nye stier. Denne gangen var det nytt vann nr to.
Planen var allerede lagt forrige uke, jeg skulle denne uken løpe rund nabo vannet til forrige uke. Nemlig Hålandsvatnet. Var ikke så alt for kjent rundt vannet i forhold til parkeringsmuligheter. Derfor safet jeg. Parkerte ved Stokka vannet å tenkte det var vel bare en liten kilometer ekstra ned til vannet. Med gått mot å spreke sko la jeg i vei. Det første som møtte meg utenfor den varme bilen var haggel! I oktober på sørvestlandet!!t Men dette skulle ikke få ta motet fra meg så jeg skrudde musikken ekstra høyt og løp i vei. Denne lille kilometeren viste seg å være 3 kilometer. Litt feil der tenkte jeg men fremdeles med godt mot. Kom meg ned til dette nye flotte vannet. Haggelet var borte og solen hadde slått på stor sjarmen. Speilblankt vann, nydelige farger og noen ender som koste seg i vannkanten. Måtte faktisk stoppe å ta bilder:)
Etter foto sesionen oppdaget jeg at istede for å trykke på pause hadde jeg trykket på stopp på Endomondoen. Så det var bare å starte på nytt. Etter en kilometer slang jeg på 6 og telte 7 og slik gikk det nå. Helt til jeg var kommet til 6 og telte 12. Her var det noe som ikke stemte. Turen skulle jo bli totalt 10-11 kilometer..... Trodde jeg.
Stoppet og frem med telefonen. Jo da som jeg fryktet, hadde løpt for lang. Mye for langt. Var nesten tilbake til der jeg stoppet og tok bilder. Så det var bare å snu å håpe jeg fant veien der jeg skulle løpt opp.
Nå var også solen borte. Haggelet var tilbake, og det kom sidelengs. Etter enn liten stund traff jeg en eldre mann som også var ute å løp. Han kunne fortelle meg at om to "avkjørsler" skulle jeg komme over til Stokkavannet. Det siste han sa var; God tur videre og lykke til! Så jeg så nok like sliten og våt ut som jeg fryktet.
Fant avkjørselen min og etter hvert også kjente stier og tilslutt bilen!
Turen ble 17 kilometer med løping og to kilometer med kapp gang. Snakk om feilberegning!
Det gode er at nå vet jeg veldig godt hvor jeg skal løpe opp, til neste gang :-)
Og neste gang er førstkommende lørdag sammen med 600 andre!

Del 2 av turen

Del 1 av turen
Langs Hålandsvannet
Langs Hålandsvannet
Stokka
Stokkavannet i bakgrunnen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar