søndag 8. desember 2013

Å løpe i vinden

Så var vi kommet ennå en uke nærmere jul. Den siste uken har for min del vært travel! Å målet om å løpe 4-5 økter i uka har ikke kommet helt i havn, men pytt. 
Uka startet med hviledag på mandagen. Kjente at kroppen trengte det sårt etter forrige ukes milsluking. Tirsdag bar det på fellestrening med gjenen fra GTI. Det var langintervall som sto på planen 3:30 x 12 med 1 minuttspauser. ( en periode med 30 sek pause da jeg så feil på klokka, to ganger) En knall økt, alltid kjekt å løpe med gjengen! Onsdag holdt jeg med hjemme, hvile var nok lurt etter første virkelige intervalløkt på en måned. Det at jeg hadde en innlevering som skulle være ferdig torsdag kveld var nok også noe av årsaken til løpefrien. 
Torsdag var planen glassklar, 12 km i moderat fart:-) Elsker de øktene med litt fart men ikke for mye. Føler liksom at jeg virkelig løper, men blir ikke helt tom! Som sagt glassklar plan og stålmotivert! Så kommer Bodil og ødelegger a l t. Vi blir bedt av metrologene om å holde oss INNE, sentrum blir stengt, trær rotvelter, det snør og Bodil har tydeligvis ei real syreøkt. 

             Hei hvor det blåser

Så planen om de 12 kilometerne ble blåst bort:(
Fredags morgen var tydeligvis Bodil litt sliten, for meg betydde det mindre vind og lufting av joggeskoene. Det var kommet endel snø i løpet av natten, så med ull innerst og julemusikk i ørene bar det ut. Det ble noen tunge kilometer. Snø er tungt de første gangene. At det blåste opp gjorde det ikke lettere, eneste lyspunktet var de lystige juletonene i ørene. 
        Mizuno, snø og grus blir tilsammen høye hæler!

Lørdag var jeg på skolen hele dagen ( å ja jeg fikk levert oppgaven innen fristen) etterfulgt av familieselskap hjemme hos mine foreldre. Alltid veldig koselig. 
Men altså bare to økter på 6 dager. Så da var det bare å slå på vekkerklokken å ta turen ut søndag morgen for resten av gjengen våknet. Hadde en svært våt og deilig tur rundt om i hjem bygden min. Gøy å se steder man ikke har vært på på mange år. Beina var gode, musikken upåklagelig og Bodil var reist videre. 
          Dette er beviset;)

Når jeg kom hjem var frokosten nesten klar, jeg har fått meg ei økt og dagen ligger klar forran oss. En deilig følelse, og det gjør ikke noe at det "bare" ble tre økter. Det var tre økter som alle ga meg noe på hver sin måte og det er jo det viktigste. 

Ha en god 2. Søndag i advent alle sammen. 


4 kommentarer:

  1. Så koselig! Løpetur i snøen og julemusikk på ørene, ja det kan jeg tenke meg at ga deg litt julestemning. Ja, sånn bortsett fra vinden da :)
    Og så hyggelig med familiemiddag :)

    Løping i dét været som var, vil jeg nesten si at teller som to løpeturer, minst ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er som de sier, vinden gjør oss sterkere! Så da må vi på denne kanten av landet være knallsterke.

      Slett
  2. Det er jammen ikke lett å få tid til treninger i desember måned. Det er så mye som skjer. I tillegg har du skole og innleveringer. Vet hvordan det er. Syns du er kjempeflink!
    Du er heldig som har noen å trene intervalltreningene med, for de er tøffe alene! De gangene jeg var i Trondheim, fikk jeg så fine intervalltreninger med Løplabbet. Men det er jammen ikke lett å motivere seg til dem alene.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for det Ingunn, føler meg ikke så flink alltid. Er nok tiltider et utpreget skippertaksmenneske.
    Om vinteren trenger jeg definitivt å trene intervaller sammen med andre. Det er så mørkt. Vår og sommer er det mye lettere å motivere seg til å gjøre det på egenhånd

    SvarSlett