søndag 27. januar 2013

Fra kaldt til våt i vest.

Ennå en uke lengre kommet inn i det nye året. Her på vestsiden av landet har vi gått fra kaldt og klart drømmevær til det vi kjenner best. Noen få pluss grade, vind og uendelige mengder vann ovenfra. Lysten til å løpe idag var ikke overveldende, men noe må det ha vært. Kom meg ut før det var mørkt og etter et par kilometer var lysten virkelig kommet. Det var den dere sone 3 som skulle gjennomføres. Vann, vind og sluch på bakken medførte at første del av turen gikk i relativt sakt, hjemveien ble bedre. Vind i ryggen og nok regn til å få litt mindre sluch:-). Den dere blandingen av litt grov snø og vann er både kald og glatt.
Klokka viste grei puls og slutttiden ble også akseptabel. Så alt i alt godt fornøyd med dagen. Det at jeg hadde fått litt ny musikk på ørene gjode også at turen ble litt ekstra kjekk. ( men noen av sangene fikk beina til å fly litt fortere enn planlagt)
Den siste uken har jeg latt telefonen ligge hjemme til fordel for en rosa søt liten dings til å ha musikk på ( nye lettere enn telefonen) Det jeg har oppdaget med dette er at, nå som jeg ikke har Endomondo som forteller meg farten hver kilometer, klarer jeg å være mer fokusert puls og ikke fart. Spesielt på langturer er dette utrolig godt. Sone 3 blir dermed mye lettere å kontrollere samt at jeg klarer bedre å kjenne etter hvordan kroppen jobber! Ulempen er jo at det blir lite bilder av turene.




Ikke like flott som løpeutsikte, men dette var vel egentlig den jeg så vel så mye på;-)

I uken som har gått har jeg også fått løpt mens jentene har vært på trening. Føler meg supereffektiv de dagene jeg gjør det. Ishallen er heller ikke så kald når man løper som når man sitter på tribunen. Tirsdag har denne uken også gått med på langintervall med løperene i GTI. Det er utrolig kjekt, felles interesse og utrolig motiverende. Så motiverende at jeg gleder meg til å løpe intervaller til uken!

Denne uken tikket jeg inn 36 kilometer fordelt på to korte rolige økter (sone2), en langintervall økt opp mot terskel og en langtur i komfortsone (sone 3)

Snart ny uke med nye muligheter, jeg gleder meg!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takkerog bukker! Alltid kjekt å se at man kommer i mål med ønsket antall kilometer:-)

      Slett
  2. Så flink du er som kommer deg ut på langturer :)
    (men et tips; det er lurt å ha med seg tlf just in case ;) )

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja lørdag eller søndag har blitt faste langtur dager. Det som er kjekt er at resten av familien også er blitt innarbeidet på det!

      I forhold til telefon på tur har jeg også tenkt det, frem til i det siste. Nå er det nemlig ikke noen som kan ringe meg! Hverken unger som krangler eller jobben. Helt supert (har heller med meg litt penger dersom det skulle oppstå noe)

      Slett