søndag 20. januar 2013

En innholdsrik uke, uke 3

Da var denne uken også snart over. Det har vært en travel uke fra morgen til kveld. Denne bloggen handler jo mye om løping, og litt om alt annet. Alt det andre er vel det som ofte tar mest av tiden. Når man har tre barn er man nemlig ikke arbeidsledig på ettermiddagene. Største parten av ettermiddagene tilbringer jeg nemlig i ishallen sammen med våre to jenter. De er ivrige kunstløpere begge to, og selvsagt har de ikke parallelle treningstider. Det er pappaen i huset som tar seg av eldstemann som spiller fotball.

Så med denne kabalen er multi tasking blitt et viktig begrep.  Tidligere har jeg snørt på meg joggisene etter at vi har vært i ishallen, det har blitt sene kveldsturer og lite tid til andre sysler.
En annen tribunesliter og jeg har lenge syslet med tanken på å trene mens jentene er på isen. Sist mandag satt vi handling til ordene. Så fort jentene var kommet seg på plass satte vi i gang. Hun på ergometer sykkel og jeg på ytre ytre bane. (banen som går på utsiden av ytre lengde løps bane) Det var helt ideelt. Ikke var det glatt, ikke var det kaldt og ikke var det bakker. Det var flat flott asfalt. For meg ble det lav fart i 45 minutter.  GPS en på klokken fikk selvsagt ikke kontakt, og det å telle runder glemte jeg, så jeg haddeikke peiling på hvor langt det ble. Det eneste jeg viste var at det skulle gjentas. Som sagt så gjort. Etter tirsdagens fellestrening og innføring i intervaller lagde jeg meg en egenkomponert fartslek økt på fredag. Tre rolige runder så en kjapp og en rolig. Gjentok dette fem ganger. Kjempe gøy var det faktisk! Denne gangen var jeg blitt litt klokere og hadde funnet "lap" knappen på klokka:-)
Og når jeg sier klokka så er det en ny følgesvenn. Polar og jeg fant ikke helt ut av det. Han flyttet inn på finn.no og fant seg fort en ny venn som verdsatt hans verdier litt mer en meg. Selv fant jeg også en ny venn, Garmin forerunner 610. Ser at vi to kan bli virkelig gode venner:-)

I dag var det dags for ukens litt lange tur. Den gikk i et flott solskinn og - 6 grader. Kunnskapen til å bruke klokken øker og det blir stadig oppdaget nye ferdigheter. Her ser dere oversikt over kilometerene og pulsen. Snitt på 170 er for meg det jeg jobbet for. 170 er nemlig sone 3!





Etter endt tur var det å komme seg i dusjen og hive seg i bilen. Eldste jentemor skulle på håndball turnering. Her ble jeg nok forvandlet til en av de overivrige mammaene på tribunen. Det er jo så kjekt, å ekstra kjekt når de får mål( selv om vi ikke skal telle mål)


Og tilslutt det viktigste, premieutdeling!

4 kommentarer:

  1. Så smart å kombinere treningen til jentene dine me din egen! Dét må jeg også huske på å bruke, den gangen jeg eventuelt får meg barn ;)

    Når du skriver fellestrening og intervall-innføring, hvem hva hvor? Var det "bare" dere to som gjorde dette, eller var det noe spesielt dere var på da?

    Hehe, så du og Polar ble aldri helt venner dere altså? Jeg er venn med selve klokka, men IKKE personaltrainer.com for å si det sånn... ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvem-hva-hvoret var fellestrening i GTI. Har endelig fått surret meg til å komme meg med på fellestreningene på tirsdager. Det passer også svært bra sammen med istiden til jentene:-) (de trener ikke mindre en seks dager i uka) GTI var en kjempe flott gjeng med mye kunnskap om det å løpe, følte meg som en svamp kan du si.
      I forhold til klokkeklagene mine, jeg var forsåvidt fornøyd med både klokka og polar sine sider. Det som ikke fungerte var det at den modellen jeg hadde kun anga gjennomsnitts og maks puls, ikke diagram for hele økten.Hvilket jeg fant ut etter å la lest en utvidet bruksanvisning på 170 sider. Å det passet meg svært dårlig i forhold til intervall, makspuls test osv. Så da ble det ny klokke. Den virker svært lovende:-) Forresten flotte bilder du la ut i dag.

      Slett
    2. Aha! Skjønner. Da var det kanskje lurt å bytte den ut, ja ;)
      Så bra at du har du er fornøyd med løpeklubbeb da. Jeg har jo også vurdert de, eller kanskje Spirit (den nye klubben som nettopp er startet). Men jeg er vel bare litt redd for at de er "for dyktige" enn hva jeg er. Så det er vel den eneste grunnen til at jeg fremdeles ikke er med i en sånn løpegruppen enda.. (og litt fordi det er så langt å skulle reise helt til stavgr. hver gang for å løpe)

      Takk, så fint at du likte dem :)

      Slett
    3. Tror ikke du skal være redd for at de erså mye bedre enn deg, jeg er jo med;) Men skjønner godt at det kan bli i lengste laget å kjøre. Undheim har ikke noe de da? De arrangerer jo løp....

      Slett