onsdag 10. oktober 2012

Høstferie

Da var vi kommet til uken der de fleste skal ha en dag eller fem i høstferie. Her i huset tas det ut høstferie på meget alternativ vis, tre timer her fire timer der og visp er det en feriedag. I dag har jeg likevel en hel dag med ferie! Og den skal nytes. Stor mengde med informasjon fra diverse aviser inntas med glede, blogger leses, artige linker leses og oppdatering av livet foretas! I tillegg har jeg klart å avlegge en liten løpetur, deilig.
Turen i dag var kort og effektiv, tenker kanskje det er lurt å skåne det blålilla låret mitt en liten smule til. Tidene lå på 5:13 på de 4 kilometerene som ble klokket inn.
Under løpeturene er det Endomondo som er med som medhjelper på å telle tiden. Føler den er stort sett korrekt, har nok opplevd noen ganger at det kan gå to kilometer uten at "damen" sier noe, men så får hun hikke å ramser opp de siste kilometerne i fleng. Men så lenge slutt tiden stemmer overens ca med det som jeg har planlagt stoler jeg på hun.

Hva er det egentlig med oss mennesker og trangen til utstyr??
Har ikke mindre enn to pulsklokker som ligger ubrukt, den ene er en reklameklokke som ikke er så avansert. Den andre derimot er en flott delvis avansert klokka fra Polaris. Nesten ikke brukt det siste halve året, å det av den ene grunnen at den ikke viser kilometer.
Sitter i svake øyeblikk å vurderer å kjøpe ny klokke som viser ; ja nettopp; kilometer. Så kommer fornuften inn (ofte i form av min mann) å sier; trenger du det? Du har jo endomondo. En annen ting er jo at all musikken ligger inne på mobilen sier mannen. Mitt neste  argunemt er at jeg kanskje heller skal kjøpe meg en gps sensor til å feste på foten. Da sitter mannen å småflirer å lurer på om jeg vil se ut som en stor elektronikkmesse der jeg løper. Må vel ærlig innrømme at han har et poeng. Magen belt med cardiosensor, gps sensor på foten, tlf på armen meg tilhørende øreprpper i ørene og klokke på armen. Fordelen er at alle ser meg der jeg kommer med dingsene mine;-)
Så derfor, inntilvidere, blir det endomondo på mobilen og musikk på mobilen. Det enkle er ofte det beste sies det jo, men er det det kjekkeste???


Her er noen bilder fra dagens ulikheter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar