onsdag 12. mars 2014

Vår i luften!

Ja jeg er fremdeles i livet om noen lurte. Har vært lenge siden sist nå. Har vel vært inne i en eller annen form for vinterdvale. Her på Vestlandet har vi ikke hatt den mest snørike vinter kan man trygt si. Det var ei helg det var mye snø her, men da var vi bortreist.
I januar blåste det. Det var stort sett motvind ( og nordavind fra alle kanter som en vis Ivo Caprino figur uttalte for mange år siden). Det ble likevel løpt, noen intervall økter, noe mer komfortøkter og hver uke ble avsluttet med langtur på ca 20 km. Å løpe de lange turene er noe jeg liker spesielt godt. De koster liksom ikke så mye, man får tid til å oppleve litt og tid til å tenke. Nå skal det videre sies at mange av turene i januar gitt i selskap med tre andre spreke kvinner. Av slikt blir det noe mindre tenking men desto mer snakking:)

Fire par joggesko med sprekt innhold klare for tur..


Så kom februar. Løp da også, mindre vind og mere regn. Hadde nok noen klare dager også, men kan liksom ikke huske dem i blant alle de regntunge dagene. Måneden ble avsluttet med en deilig vinterferie på fjellet sammen med herr KaOs og de tre små kaosene. Her ble det stor grad av alternativ trening. Lite løping med ca to meter snø. Det ble derfor flytting av store mengder snø fra diverse tak, foran vinduer og foran døren til skibua. Med andre ord, styrketrening! Vi fikk også på oss skiene noen ganger for å prøve om de fremdeles virket. Det gjorde de. Tror de var mindre glatte enn i fjor. Minstemor har ikke alltid vært like motivert for skigåing og da klages det på at " de er jo glatte". I år derimot føyk hun avgårde, både nedover og oppover! Rene Marit Bjørgen.


Å nå er endelig mars her.  Dagene blir lysere og en aner at det faktisk finnes blå himmel. Her løpes det fremdeles. Merker at tankene de siste ukene har begynt å bevege seg mer og mer over på å strukturere treningen, legge litt planer for løpsdeltakelse og tilhørende fartsøkning. Har fremdeles ikke spikret så mange løp ennå, heller ikke kommet ordentlig i gang med den store strukturen, men det er på vei kjenner jeg. Og jeg gleder meg. Til både lysere tider og mer fart under beina. Om det er mulig da;) Nytt våren videre folkens.    
             

2 kommentarer:

  1. I alle dager....hele innlegget bare forsvant i løse lufta når jeg trykket på publiser.... Hmmm...får starte på nytt da...
    Blir spennende å se hvilke løp du bestemmer deg for i år.
    Deilig med vår og lysere og mildere dager. Nå starter den beste tiden for oss som er glad i å løpe :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg elsker den tiden vi går mot nå. Jeg gleder meg også til å trene litt mer systematisk. Trenge liksom ikke tenke så mye, bare løpe:)
      Håper jeg får satt meg ned med terminlisten i løpet av helgen og kanskje få ringer ut noen flere løp. Foreløpig har jeg Holmenkoll staffeten og Amsterdan maraton.

      Slett